Cours d’Anglais Pour Tourisme

COURS ET FORMATION BASÉS SUR LA COMMUNICATION

It is an English language course for people who work, or plan to work, in the travel tourism and hospitality industries. Many students follow English for Tourism withour Center.. It also provides excellent hospitality English language preparation for the English for tourisme.

The English for Tourism course increases confidence in giving quality customer service in all aspects of communication in English, including:
• Hospitality English focus
• Conversational fluency in interacting with customers
• Telephone interaction and enquiries
• Workplace correspondence
• Dealing with complaints, taking orders, reception duties
• Describing, comparing and promoting facilities, attractions and events
• Job-hunting requirements (CVs, cover letters, interview skills)

This course is ideal for both in-service and pre-service students who want to learn or improve their skills in the usage of the English Language through subjects and topics which are oriented towards the hotel and tourist industry. The course deals with various situations in which hotel employees meet guests, including reception, restaurant and bar work, answering the phone, dealing with guests’ problems, giving directions, writing short e-mails and letters, suggesting places to visit and explaining how things work. The course places particular emphasis on getting students to communicate in work situations they are likely to meet. All English lessons are conducted by TEFL qualified teachers which enables us to give you good value for your time and money and to make sure that you will not be disappointed.

L’Institut Américain d’Anglais Témara vous prépare pour réussir votre entretien. L’Anglais pour le Tourisme est notre devise pour une réussite professionnelle !!!!

Le programme de Cours d’Anglais Général se compose de séances interactives conçues pour que les participants puissent améliorer leur communication en développant la parole, l’écoute, la lecture et l’écriture. La grammaire, le vocabulaire et la prononciation seront aussi présenté et pratiqué par rapport à leur utilisation dans la vie courante.

Pendant les Cours d’Anglais pour le Tourisme, chaque participant devra :
• Étudier la langue et le comportement rattaché au service client.
• Répondre aux besoins et aux différentes attentes des clients.
• Améliorer ces compétences en communication tant en face à face que par téléphone.
• Améliorer sa communication écrite.
• Construire un vocabulaire rattaché au tourisme et à l’hôtellerie.
• Apprendre des concepts clés, les tendances et les éditions dans le tourisme.

Le programme se concentrera sur une sélection de thèmes indiqué ci-dessous qui sont pertinent pour les besoins des étudiants. Pré-intermédiaire:
• Etre sympathique, serviable et poli en Anglais.
• S’occuper des demandes de renseignements.
• Prendre des réservations.
• Organiser un voyage.
• Répondre au téléphone; prendre les messages et les requêtes·
• La nourriture et les boissons :
• Le vocabulaire de la restauration; le fait d’expliquer des plats·
• Ecrire du courrier : le fait de répondre aux demandes de renseignements; la confirmation des réservations; le fait d’éviter des fautes; s’occuper des problèmes; être poli.
• A l’hôtel: s’occuper de la réservation, de l’enregistrement, transmettre des informations.
• Argent: faire le change ; le fait d’expliquer la facture.
• Voyager dans les environs.
• Problèmes! Aider des clients qui ont des soucis; s’occuper des requêtes et des clients difficiles.